top of page

אירוע "השחקן החסר" בבונדסטאג 14.3.24

Updated: Mar 19

"זה היה אחד האירועים המרגשים בחיי" כתבה יהודית פולגאר שחקנית השחמט הגדולה בכל הזמנים על האירוע ביום חמישי ואכן היה מאוד מרגש.

כשפניתי לראשונה לידידי פול מאייר דונקר נשיא התאחדות השחמט בברלין בדבר הרעיון לעשות אירוע השחקן החסר בברלין לא שיערתי שנערוך אותו בפרלמנט הגרמני וגם שיהודית פולגאר הגדולה תצטרף אבל זה קרה גם הרבה בזכות חברתי למסע סופי פולגאר וחברת הפרלמנט האלופה מרלין שונברגר . מרלין הבינה מיד את חשיבות האירוע גם למען החטופים,גם למען המלחמה באנטישמיות ובספורט וגם למען הסולידריות בין ישראל וגרמניה והזמינה שנערוך אותו יחד עם שולחנות עגולים בנושא אנטישמיות בבימה המרכזית ביותר שיכולה להיות בגרמניה.- בבונדסטאג!



תוך שבוע וחצי היה צריך להכין אירוע בפרלמנט ,לחבר בין המון גופים, לדאוג לאירוע און ליין לישראלים וגרמנים שמעדיפים לקבל התראות הרבה מאוד זמן מראש ...

נאומה של מרלין תורגם מגרמנית לאנגלית עבורי ועבור סופי.

כבוד היה לי להיות חלק מהאירוע המקדים של השולחנות העגולים בו סיפרתי על המסע מהחרמה שלי למאבק באנטישמיות בספורט גם מאחורי הקלעים וגם על יוזמת Chess4Solidarity שהקמתי שמתמודדת עם האנטישמיות בדרך של חיבור.

דברים חשובים וחריפים בצורה יוצאת דופן השמיעה נשיאת איגוד השחמט הגרמני איגריד שטראובכר בדבר הצורך לפעול כנגד אירן המונעת משחקניה לשחק מול ישראלים.





אהרון שגיא, סגן השגריר בברלין, סיפר על יחסי ישראל וגרמניה הטובים בימים אלו .רבקה שוסטר שסייעה בתמיכה באירוע סיפרה על חשיבותו לקרן על שם עמנואל לסקר.

נוספו גם הסיפורים של בני משפחות החטופים מוזס וגת שריגשו את הקהל הגרמני. היה נוגע ללב לשמוע גם את סופי מספרת את תחושתה גם כדור שלישי לניצולי שואה אשר נמצאת באירוע זה בבונדסטאג. סופי היתה היחידה יחד עימי להבין כמה לא קל הוא האירוע הזה . ממש לא אירוע שחמט רגיל.

כ-100 פניות תוך יום היו להשתתף ולשחק נגד יהודית וסופי, כשיש רק 40 מקומות....

במשחקים עצמם תיקו אחד הושג מול יהודית , לסופי שקצת פחות פעילה היה מעט יותר קשה מול חובבים גרמנים חזקים. תחשבו על לשחק שחמט מול 20 לבד מול תמונות החטופים ולשמור על ריכוז ??? לא פשוט.

בנוסף צורף התקיים אירוע און ליין לחיזוק קשרי ישראל וגרמניה עם מסר של תקווה.




133 משתתפים (אחד פחות ממניין החטופים בעזה) נטלו חלק משתי המדינות עם קרן פרסים של מעל ל-2000 דולר והמדורג הבכיר רב האמן הגרמני גיאורג מאייר היה שתי רמות מעל כולם.

השחמטאי היהודי שגם זכה במכביה בעבר בתחרות השחמט זכה ב-9 מ-9 !!! 2.5 נקודות פער מהמקום השני ושלישי משותף שחלקו דוד גורדצקי ויורי ז'יזמיר. 4 רבי אמנים השתתפו באירוע.

פרשנות משותפת ישראלית גרמנית שודרה בטוויץ' .

תודות לכל הגופים, המשתתפים מגרמניה, וכן לכל מי שסייעו לקיום האירוע. תודה לאלו שתומכים מרחוק מעבר לים ולאלו שכאן בישראל נמצאים לצידי כשצריך! מעריך ומוקיר את הזכות שניתנה לי על ידכם.

תודה לסופי פולגאר היקרה על ההירתמות למשימה החשובה והסיוע . תודה למדינת ישראל. אני שמח שהאהבה שלי לשחמט ולמדינה מתחברות יחדיו בפעילות.

תודות ליהודית פולגאר ! אלופה שאין כדוגמתה בעולם הספורט. מצרף לכאן לינק לפוסט של יהודית על האירוע- בואו ניתן לה גב

תודה לעידן לביא ומתיאס פשטני על השיפוט באירוע און ליין וכן לשחר גינדי על הפרשנות . תודה לכל הפרטנרים מגרמניה ! נמשיך ביחד !

תודות לא פחות חשובות מגיעות לצוות "שחמט לכל" לרותי, כרמית ולכל המדריכים שהגדילו ראש בימים שהחסרתי בפרוייקט הזה ומילאו את החלל ולאשתי כמובן שגם נאלצה להסתדר.

יהיו עוד ריקושטים תקשורתיים אבל זמן לחזור לשיגרה מאירוע של פעם בחיים!

כתבה בוואלה:

כתבה בגרמניה:





25 views0 comments
bottom of page